Alla inlägg den 29 april 2008

Av sanna - 29 april 2008 17:13

Innan jag ska börja och klaga ska jag bara säga att jag skrev in fel adress på bådda Stinas bloggar (tack, tack Hedvig för att du märkte det).


Men nu till saken. Jag tycker bara att vi har prov nuförtiden.

Egentligen är det nog inte så otroligt mycket men jag hatar ändå känslan av prov.


För när man sitter där vid bänken och väntar på att få sitt prov känns det som man har glömt allt även om man egentligen kan det och övade hela förra kvällen.


När man sedan får provet drar man en lättad suck eller får grym panik.

Jag brukar vara någonstans där imällan. Typ tycka att det ser lätt ut men blir ändå stressad att man inte ska hinna eller att en fråga längre fram ska vara svår.


Som tur var brukar det gå bra på min prov och efteråt brukar jag känna mig nöjd, men ändå...


Skulle det inte finnas ett lättare sätt att kolla elevernas kunskaper utan att stredssa upp dem sådär?

Men prov är inte alltid hemskt (tur det) och många säger ju att det blir värre i nian så jag har väll tur so går i sjuan.



Kramar Sanna


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Du som läser den här bloggen, känner du mig?
 Ja såklart
 Nja, de skulle jag inte säga.
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards